AFDELING C | JOUW MOBIELE AFDELING COMMUNICATIE

" Een goed idee voor iedere ondernemer in het MKB "

Publiciteit Bouwbedrijf Kreeft

Schrijven voor LedsGoEco

De website voor LedsGoEco: nu online! Zo werkte ik als strateeg en copywriter mee aan dit concept.

Campagnes

Jij hebt een verhaal. Dit moet gehoord, gezien en begrepen worden. Door precies díe mensen die jij voor ogen hebt. TIjd voor actie!


Copywriting

Jij kunt wel wat inspiratie gebruiken. Of iemand die jouw teksten nakijkt of nog liever...jouw commerciele content schrijft.


Content

Spraakmakende inhoud voor je (digitale) publicaties. Hoe wordt jouw content leuker (én interessanter) voor jouw doelgroep?


'Tineke regisseert het adviestraject in een ontspannen, maar gedreven sfeer, waardoor je je eigen visie extra scherp voor ogen krijgt.'
Marc de Winter - Architectural Consultancy


Blogs door Tineke van den Dikkenberg 

7 x je woordje klaar hebben bij aquisitie

Je zult het als ondernemer maar meemaken. Dat je druk bezig bent om een klant te overtuigen om met jou in zee te gaan. Maar bij elk aanbod krijg je nul op request. Dat is mooi beroerd zou je denken. Druip je dan af met de staart tussen de benen...Of kan het ook anders? Hoe zorg je dat je altijd je woordje klaar hebt én het gesprek interessant blijft?

Het antwoord is eigenlijk best simpel. Schrijf thuis eens alle argumenten op die een potentiële klant kán hebben om jouw aanbod af te wijzen. Stel je voor, je bent bakker en je wilt verse broodjes leveren aan een uitvaartorganisatie. Tijdens het gesprek met de inkoper van deze onderneming zou je ijskoud de volgende argumenten kunnen verwachten. Argument één: 'Sorry, maar wij hebben al een bakker.' Of argument twee: 'Sorry, maar wij serveren alleen cake bij een uitvaart en nooit broodjes.' Verzin het maar. Gemiddeld kom je dan uit op zo'n zeven argumenten. Meer zijn er over het algemeen niet. Nou, dat is te overzien hé.

Wat je vervolgens doet: je bedenkt thuis al vast op al deze argumenten een antwoord.

Weerwoord argument één: 'Gelukkig maar, zonder concurrentie zouden wij niet scherp blijven. Misschien is het daarom juist voor u interessant om ook eens mijn offerte te bekijken? Het is toch een goed idee om eens te vergelijken of u met uw huidige broodjesbakker nog wel de beste deal heeft? Wanneer bent u volgende week in de gelegenheid om hier eens samen naar te kijken? 

Of op argument twee: 'Oh een zoete versnapering is inderdaad heerlijk op de koffietafel. Wist u dat wij ook belegde broodjes leveren (of chocoladecroissants of gevulde koeken, etc etc verzin het!) en het is voor uw klanten wellicht heel interessant dat zij een keuze hebben uit verschillende mogelijkheden. En op deze producten zit meer marge dan op cake. Het zal uw omzet verhogen en uw aanbod gevarieerder en aantrekkelijker maken. Naar welk adres mag ik u een voorstel sturen?'

Deze wijsheid leerde ik vandaag tijdens een workshop van Govert-Henk Mijnders (Degaat). Hij was aanwezig als spreker op de Groeisessie, een initiatief van Ondernemersnetwerk BIZ in Ede. Ik vond het fantastisch praktische tips om lekker zelf mee aan de slag te gaan. Oh, en ik wil er nog een persoonlijke tip aan toevoegen: oefen jouw zinnen hardop om te checken of ze op een natuurlijke manier 'je strot uit komen'. Niks zo irritant als een verkoopgesprek waar de kunstmatigheid vanaf druipt. Wat ik zelf regelmatig doe voordat ik moet presenteren? Ik spreek mijn speech in op de dictafoon-functie op mijn iPhone. En daarna luister ik het terug. Vaak merk je dan snel genoeg waar ruimte is voor verbetering. Veel succes met het verzinnen van jouw weerwoorden! 

Voorstel aanvragen